LYS School Offerings & Curriculum

LYS School Offerings & Curriculum

Arabic

هل الليزر مناسب وآمن للمرأة الحامل؟


نظراً لأن الليزر لا يخترق طبقات ما تحت الجلد فإن ليس له أي تأثير على الأعضاء الداخلية كالمبايض أو الرحم أو المشيمة، لكن الأطباء يفضلون عدم خضوع الحامل لإجراء إزالة الشعر بالليزر لهذه الأسباب: - في حالات نادرة قد يصاحب عملية إزالة الشعر بالليزر حروق أو ألم شديد مما يستدعي تناول مسكنات أو أدوية قد تضر بالجنين. - تكون هرمونات المرأة أثناء الحمل غير منتظمة، وهذا يتعارض مع شرط نجاح الليزر وهو استقرار وانتظام الهرمونات، وهنا لن تكون النتائج مرضية ولن يتم إزالة الشعر على النحو المطلوب نظراً للهرمونات غير المنتظمة والتي تؤثر على نمو الشعر. - يستحسن أن تتجنب الحامل إجراء إزالة الشعر بالليزر خاصة بعد الشهر الثالث، لأن الآلام المصاحبة للتعرض لليزر قد تؤدي لحدوث انقباضات في الرحم مما يؤثر سلباً على الجنين وحركته الطبيعية داخل الرحم. ولهذه الأسباب يفضل أن تنتظر الحامل لما بعد الولادة واستقرار الهرمونات لإزالة الشعر بالليزر كي تحصل على نتائج مرضية في بيئة آمنة ومستقرة بعيداً عن الخوف على جنينها أو الخوف من عدم نجاح الإجراء.




ما هو العمر المناسب لإزالة الشعر بالليزر؟


يتفاوت العمر المناسب لإزالة الشعر بالليزر نظراً للظروف والأسباب التي تدفعنا لذلك، لكن العمر الآمن لإزالة الشعر بالليزر هو 18 سنة فما فوق.




ما هي الحالات التي لا يفضل إجراء الليزر فيها؟


- في حال وجود تان Tan، لا يمكنك التسمير قبل أو بعد التخطيط لإزالة الشعر بالليزر - في حال وجود وشم، فقد يؤدي إزالة الشعر من منطقة الوشم إلى الحروق أو الإصابة بشحوب شديد في الجلد - أثناء الدورة الشهرية بسبب الخلل الهرموني التي تسببه الدورة الشهرية مما يؤثر بشكل سلبي على المعالجة - في حال وجود تكيسات على المبايض أو خلل هرموني عند المريض مما يعيق إزالة الشعر بالليزر - أثناء الحمل، فقد أوضحت الجمعية الأميركية للحمل عبر موقعها أنه لا توجد أي دراسات سريرية تربط بين إزالة الشعر بالليزر وصحة الجنين؛ لذلك توصي بعدم الخضوع لإزالة الشعر بالليزر أثناء الحمل




ما الفرق بين تقنية الهايفو وشد الوجه بالليزر؟


تعتبر تقنية الهايفو من أفضل التقنيات التجميلية لشد الجلد وهي الإجراء الفعال والمثالي لمن يرغبون في الحصول على جسم ووجه مشدود دون اللجوء إلى العمليات الجراحية، أما عن الفرق بين تقنية الهايفو وعمليات الليزر فإن تقنية الهايفو تعتمد على الموجات فوق الصوتية التي تتجاوز سطح الجلد لتخترق الطبقات العميقة وتعالجها، إضافة إلى أن الموجات فوق الصوتية تسمح برؤية الأنسجة المراد علاجها، أما الليزر فهو يعتمد على الطاقة الضوئية التي لا تخترق طبقات الجلد فيعالج البشرة السطحية فقط.




هل تعود التجاعيد أسوأ مما كانت عليه قبل حقن البوتكس؟


هذا غير صحيح، في أسوأ الحالات تعود التجاعيد لسابق عهدها، وفي بعض الحالات تصبح أقل وأفضل مما كانت عليه، فالعضلات التي تسبب التجاعيد التعبيرية تضمر تدريجياً بسبب عدم حركتها لعدة أشهر، وعندما تعود للحركة بعد زوال البوتكس تكون أضعف فتقل التجاعيد عن ذي قبل




. ماهى الآثار الجانبية لحقن الفيلر؟


معظم الآثار الجانبية للفيلر هي آثار بسيطة وتزول تلقائياً مع الوقت مثل: كدمات وتورم مكان الحقن، أو قد يحدث تكتل لمادة الفيلر مكان الحقن وهذا يمكن التعامل معه بكل بساطة من قِبل الطبيب المعالج، وأخيراً وهذا أمر نادر الحدوث وهو الحساسية من مادة الفيلر ولكن لا داعي للقلق فهذه الحالة يمكن التعامل معها أيضاً من قبل الطبيب المعالج.




. كم عدد جلسات الليزر المطلوبة للتخلص من الشعر بشكل نهائي؟


إن تقنية إزالة الشعر بالليزر هي تقنية تتطلب علاج طويل المدى للحصول على نتائج مرضية وناجحة، ويختلف عدد الجلسات التي يحتاجها المريض للتخلص من الشعر نهائياً بناء على عدة عوامل مثل: - لون البشرة - مساحة المنطقة المراد إزالة الشعر منها - نوع وكثافة الشعر - سرعة نمو الشعر في المنطقة المراد التخلص من الشعر فيها - حجم وعرض شعاع الليزر - جنس المريض: فوجه الرجل وذقنه مثلاً يحتاج عدد كبير من الجلسات لذلك، ينصح بحجز موعد للاستشارة المجانية يتم فيها فحص المريض وتحديد عدد الجلسات التي يحتاجها.




هل هناك أي مخاطر أو آثار جانبية لإزالة الشعر بالليزر؟


يعتبر إزالة الشعر بالليزر إجراء آمن، لكن الأمر لا يخلو من بعض الآثار الجانبية التي يحتمل وقوعها، لكنها مؤقتة وتزول بعد عدة ساعات من الإجراء، أما إن صادفتك أعراض طويلة المدى فعليك استشارة الطبيب المعالج، من الآثار الجانبية المحتملة لإزالة الشعر بالليزر: - تهيج الجلد أو احمراره وهذا يشبه ما يتبع إزالة الشعر بالشمع أو ماكينة الحلاقة - تورم أو ألم في المنطقة التي تم إزالة الشعر منها، وهنا يمكن وضع كمادات الثلج أو عمل حمام مائي بارد - تقشر الجلد، ويتم حل هذه المشكلة باستخدام كريم مرطب ينصح به الطبيب - تغيرات في لون الجلد، لكن هذه التصبغات عارضة وتزول مع الوقت فيعود الجلد إلى طبيعته - إصابات العين: نادراً ما تحدث إلا إذا لم يرتدي المريض واقي العين - بثور الجلد التي قد تظهر في حال تعرضك للشمس بعد الإجراء بوقت قصير




كم تستمر نتائج حقن البوتكس؟


تظهر نتائج حقن البوتكس من اليوم الرابع للإجراء وتتدرج في التحسن حتى تظهر النتيجة النهائية بعد 15 يوماً تقريباً، وقد يحتاج الأمر إلى بعض "الرتوش" البسيطة التي يجريها الطبيب لإعطاء اللمسة الجمالية النهائية. وتستمر نتائج حقن البوتكس من 4-6 أشهر وبعدها تعود التجاعيد للظهور تدريجياً بصورة أقل من السابق، وكلما تكرر إجراء حقن البوتكس يستمر المفعول أطول في المرات التالية.




هل هناك عمر محدد لإجراء حقن البوتكس؟


عادة ما يرتبط إجراء حقن البوتكس بتقدم السن وظهور التجاعيد وعلامات تقدم العمر، لكن قد تظهر التجاعيد والخطوط على وجوه الشباب ومن هم أصغر سناً أيضاً مما يستدعي إجراء حقن البوتكس في عمر مبكر وهذا يعتمد على طبيعة الجلد وطبيعة عضلات الوجه.




ما هي إبر النضارة للوجه؟


إن إبر النضارة هي حل تجميلي سهل وبسيط والأهم من ذلك كله أنها إجراء غير جراحي يعطيك نتائج مذهلة ويمنحك بشرة حيوية خالية من المشاكل والعيوب، تسرع إبر النضارة إيصال المواد الفعالة والمفيدة كالفيتامينات والبلازما وحمض الهيالورنيك والإنزيمات لطبقات الجلد الداخلية باستخدام إبر دقيقة جداً لا تسبب أي ألم، وهكذا تمتص خلايا البشرة هذه المواد المفيدة بسرعة وبشكل مباشر وسرعان ما تظهر النتائج المرجوة مثل: تغذية الطبقات الداخلية للجلد، وتنشيط البشرة وشدها، وتجديد خلاياها وإعادة شبابها ونضارتها، ومحاربة الشيخوخة وعلامات تقدم العمر فهذه الإبر تحفز إنتاج الكولاجين والإيلاستين اللازم لمنح البشرة النضارة والحيوية.




ما الفرق بين ابر النضارة والبلازما؟


تقوم إبر النضارة بتعبئة الجلد بالمواد التي فقدها مع مرور الوقت ولا يمكن أن ينتجها ثانية، أما البلازما فهي حقن مواد تحتوي على صفائح دموية مركزة من دم المريض وبعض الخلايا الجذعية وهذه المكونات تجدد الخلايا وتحفز البشرة على إنتاج هذه المواد مرة أخرى كما تعمل على تعبئة فراغات البشرة للحصول على بشرة شابة نضرة خالية من علامات تقدم السن كالتجاعيد والخطوط. وإبر النضارة هي تقنية تجميلية أما البلازما هي تقنية تجميلية وعلاجية لبعض المشكلات التي تعاني منها البشرة فالوظيفة الرئيسية للصفائح الدموية التي يتم حقنها هي التئام الأنسجة المتهتكة، وقوام البلازما لها السائل اللزج يجعلها تتوغل داخل البشرة بسهولة لتعالجها، ختاماً إبر النضارة هي تقنية ملء فراغات فقط، أما البلازما هي تقنية تجديد وتحفيز نمو بالإضافة إلى قدرتها على ملء الفراغات أيضاً.




ما هو الفرق بين البوتكس والفيلر؟


يجد البعض صعوبة في التفرقة بين البوتكس والفيلر، لكن في الحقيقة هناك فرق واضح بينهما فالفيلر هو مادة (قد تكون طبيعية أو مصنعة) يحقن بها الوجه ليبدو أكثر امتلاءً، أو تستخدم لتكبير الشفاه أو إزالة التجاعيد أو تكبير الخدود. أما البوتكس فهو مادة تحتوي على سم البوتيولينوم يحقن لإزالة التجاعيد فهو يعمل على ارتخاء العضلات فيقلل من التجاعيد والخطوط. ويتعدى الفيلر كونه إجراء تجميلي فحسب فهو يستخدم في عمليات إعادة زرع الوجه وتجميل من تعرضت وجوههم لتشوهات جراء حادث أو خلل عضوي، وتمتاز مادة الفيلر بأنها دائمة، أما البوتكس فلا يصلح لهذه العمليات إطلاقاً ومادة البوتكس مؤقتة.




ما هو رفع أو شد الحواجب بالخيوط؟


هي تقنية تجميلية غير جراحية جديدة وبسيطة تهدف لتجميل منطقة الحاجبين وشد منطقة الجبهة وإخفاء التجاعيد في هذه المنطقة، ويستخدم في هذه التقنية خيوط من حمض الـ poly-L-lactic وهي خيوط قابلة للتحلل، فيقوم الطبيب بواسطة هذه الخيوط بضغط وشد أنسجة معينة في الجلد لرفع الحواجب أو إخفاء تجاعيد الجبهة والحواجب للحصول على مظهر شبابي. تستمر نتائج هذا الإجراء من 6 شهور إلى سنتين حسب تحريك المريض للحاجبين.




ما هي تقنية تقطيع الألياف "Subcision"؟


هي عملية جراحة صغرى تُجرى تحت تخدير موضعي تهدف إلى إزالة الندوب العميقة كتلك الناجمة عن حب الشباب، ويتم ذلك عن طريق إدخال إبرة تحت الجلد وتحريك رأس الإبرة تحت الموضع المتضرر للتخلص من أنسجته المتهتكة، وهكذا يزداد تدفق الدم في هذا الموضع فيعمل على التخلص من الخلايا الميتة، وتعتمد سهولة وسرعة العلاج على حجم وعمق الندب.




كيف تعالج تقنية البلازما آثار حب الشباب؟


غالباً ما تظهر الآثار والندوب المزعجة بسبب التعامل الخاطئ مع البثور والحبوب أثناء وجودها مثل حكها أو تقشيرها أو استخدام مستحضرات التجميل غير الطبية بشكل مبالغ فيه لإخفائها! وتعد تقنية البلازما من أحدث الطرق المتبعة لعلاج آثار وندوب حب الشباب، فالبلازما هي السائل الشفاف من مكونات الدم الذي يحتوي على غالبية البروتينات والفيتامينات التي ينقلها الدم لتغذية الخلايا، والتي إن حدث نقص فيها تسبب مشاكل للخلايا! في تقنية البلازما يستخدم الطبيب دم المريض وينقيه لاستخراج عينة كافية من البلازما المفيدة، ثم يعيد حقنها داخل البشرة وهكذا يعطي خلايا البشرة جرعة مكثفة من المغذيات مما يحفز إنتاج الكولاجين ويجدد خلايا البشرة ويحسن مظهرها بشكل ملحوظ ويخلصها من آثار وندوب حب الشباب والبقع الداكنة التي يخلفها.




هل يمكن أن تعالج إبر النضارة آثار حب الشباب؟


تفيد إبرة نضارة البشرة في حل العديد من المشكلات التي تعاني منها البشرة فتعطيها سحراً وجمالاً وشباباً دون الحاجة لانتظار وقت كبير كما هو الحال مع الكريمات والماسكات! وقد أثبتت فعاليتها وقدرتها المذهلة في علاج آثار حب الشباب وجفاف البشرة والإرهاق الذي تتركه تقنيات ومستحضرات علاج حب الشباب.




متى يجب إجراء إبرة البروفاوند للنضارة عند التحضير لمناسبة أو عرس؟


يُنصح بإجراء إبر النضارة للوجه قبل المناسبة أو العرس بـ 4 أيام - أسبوع، وهذه هي الفترة المناسبة كي تزول بعض الكدمات أو الاحمرار الذي قد ينجم عن حقن الإبرة في مناطق الوجه والحصول على نتيجة رائعة ستبهر كل من يراك. كما يُنصح خلال فترة الراحة هذه بتجنب أشعة الشمس والحرارة والرطوبة العالية قدر الإمكان وتجنب وضع المستحضرات التجميلية باختلاف أنواعها كي نمنح البشرة فترة نقاهة وراحة





English

Is Laser Hair Removal Safe For Pregnant Women?


Since lasers do not penetrate the deep layers of the skin, it has no effect on internal organs such as the ovaries, uterus, or placenta. However, many health care providers recommend avoiding laser hair removal during pregnancy because of the following reasons: In rare cases, laser hair removal may cause burns or severe pain, which necessitates taking painkillers or medications that may harm the fetus. Hormones during pregnancy are abnormal and this runs counter to the requirement of a successful laser treatment, which is hormones' regularity. If so, the results will not be satisfactory and the unwanted hair will not be removed as required due to the irregular hormonal imbalances that affect hair growth. Pregnant women should avoid laser treatment, especially after the third month, because the pain which laser causes may lead to uterine contractions, which negatively affects the fetus and the normal fetal movements in the womb. For these reasons, doctors and dermatologists advise pregnant women to hold off on this procedure until after the pregnancy so that the hormones are stable. Thus, this will lead women to satisfactory results in a safe and stable environment, away from the fear of harming their fetus or fear that the procedure will not succeed.




What Is the Best Age for Laser Hair Removal?


The best age for laser hair removal varies due to the reasons that motivate us to do so. However, the best age for laser hair removal is 18 years and above.




In what cases laser hair removal is not preferred?


Generally, people with tanned skin are discouraged from laser hair removal treatment because tanning changes your natural skin pigmentation. Avoid sun exposure or tanning for two weeks before and two weeks after any laser hair removal treatment. It is unsafe to perform laser hair removal over a tattoo because laser hair removal machines will distort your tattoo and it may lead to burns, blisters or skin damage. While you are on your menstrual cycle. Your menstrual cycle can indeed interfere with the treatment because your hormone levels increase which negatively affects the treatment. Women with polycystic ovary syndrome (PCOS) because this issue hinders laser hair removal. During pregnancy, the American Pregnancy Association clarified that: "There are no studies that evaluate the safety of laser hair removal during pregnancy. Many health care providers recommend avoiding laser hair removal during pregnancy because of the lack of information about the effect on the fetus."




What is the difference between HIFU and laser face lift?


HIFU is considered a safe, effective, and non-invasive procedure for tightening facial skin. As for the difference between HIFU and laser treatments, HIFU uses ultrasound beams to penetrate up to a depth of 4.5mm. At a depth of 4.5mm, it targets the SMAS (Superficial muscular aponeurotic system) layer by sending thermal beams allowing the collagen production to kick start. As a result, fine lines and wrinkles will have an overall lifting effect. Lasers utilize light energy beams to penetrate up to a depth of 1.5mm so lasers can target superficial skin only .




Will Wrinkles Look Worse After BOTOX Wears Off?


This is not actually the case. After BOTOX Wears Off, muscles will eventually start working as they did before you used the treatment. However, in some cases, wrinkles become less than they were. Due to the lack of movement for months, muscles of facial expression gradually atrophy. Therefore, when they return to move again after Botox wears off, they are weaker and wrinkles are less than before.




What are the side effects of Injectable Filler?


Most injectable filler side effects are mild and spontaneously resolve such as bruising, redness, swelling, or undesirable appearance of lumps. No worries! the attending physician can simply deal with all these natural side effects. Very rarely, people are allergic to filler. However, you needn't worry even this case can also be dealt with.




How many laser hair removal treatments does it take to get rid of hair permanently?


Laser hair removal is a technique that required long-term treatment to get satisfactory and successful results. The number of treatments required to get rid of hair permanently varies based on several factors as: - skin color - Size of the area being treated - Hair type & hair density - Hair growth speed in the area being treated - Laser beam size and width - Patient gender - For example, some men request a large number of sessions for their face & chin Therefore, it is recommended to book a free consultation so the doctor can examine you and determine the number of sessions required.




Are there any dangers or side effects of laser hair removal?


Although laser hair removal is generally safe, side effects are possible. A few different side effects can appear after laser hair removal but they are temporary and usually disappear within a few hours after the procedure. However, if you experience lasting side effects, you should consult your dermatologist. Laser hair removal may result in: - Redness or irritated skin, similar to results that we get from waxing or electric shavers - Pain or swelling of your skin in the treated area, and here you can apply ice packs or make a cold water submersion (ice bath) - Crusting of the skin and this problem can be solved by using a moisturizing cream recommended by the dermatologist - Lightening or darkening of your skin, but these pigmentations are temporary and disappear over time - Eye injuries - rarely occur unless the patient does not wear the specially designed goggles to protect the eyes - Skin blisters may appear if you expose the treated area of skin to sunlight shortly after the procedure




How long does it take for B.O.T.O.X to wear off?


You can see the clinical effects of B.o.t.o.x as early as 3-4 days after the procedure then you will notice a gradual improvement. You can typically expect to see and feel the full effects of B.o.t.o.x 15 days after the injection. The doctor may need to add simple finishing touches to give the final aesthetic touch. The results of B.o.t.o.x injections last from 4-6 months, after which wrinkles return gradually but less than before. The more the B.o.t.o.x procedure is repeated, the longer its effect lasts the next time around.




What's the right age for B.o.t.o.x injections?


The right age to start B.o.t.o.x depends on your skin & the appearance of wrinkles and signs of aging. However, wrinkles and lines may appear on the face at a young age, necessitating B.o.t.o.x injections at this stage. This depends on the skin and facial muscles' nature.




What exactly is a skinbooster?


Skinboosters are a quick and easy cosmetic solution and most importantly, it's a non-surgical procedure that gives you amazing results. It gives you vibrant skin free of problems and blemishes. Skinboosters improve the delivery of effective and useful substances such as vitamins, plasma, hyaluronic acid, and enzymes to the inner layers of the skin using painless microneedles. This treatment helps skin cells in absorbing these effective substances quickly and immediately. Eventually, the desired results will be achieved such as revitalizing and tightening the skin, nourishing its inner layers, cell renewal, regaining the skin rejuvenation and freshness, and fighting against skin aging. These microneedles stimulate the collagen and elastin production needed to improve the skin's freshness and vitality.




What is the difference between skin boosters and PRP (platelet-rich plasma)?


Skinboosters fill the skin with natural materials lost over time and cannot be produced again. As for plasma technology, it is injecting platelet-rich plasma, which is extracted from the patient's own blood and some stem cells. These components renew the skin cells and stimulate the skin to produce those natural materials again. It helps to get rid of the pitted scars and restore lost volume to get fresh & younger-looking skin devoid of signs of aging such as wrinkles and lines. Skin booster is just a cosmetic technique, while plasma is a cosmetic and treatment technique for some skin problems. The injected platelets' main function is to repair the damaged tissues and the characteristic of plasma as a viscous fluid helps it penetrate the skin to treat it. To sum up, a skin booster is a technique of restoring the lost volume while plasma is a renewal and growth-stimulation technique in addition to its ability to restore the lost volume.




What's the difference between B.o.t.o.x and fillers?


The line between B.o.t.o.x vs fillers can sometimes seem a bit blurred. They seem similar, but in reality, they're two very different things. Fillers are a group of injectable medical products (natural or synthetic material) designed to increase tissue volume. This technique is used for lip augmentation, removing wrinkles, or cheek augmentation. As for B.o.t.o.x, it is a substance that contains a toxin made by the bacterium Clostridium botulinum and is injected to get rid of wrinkles. It relaxes muscles so reduces wrinkles and lines. Fillers are more than just a cosmetic procedure. They are used in facial re-implants and treat those whose faces have been deformed because of an accident or an organic defect. Fillers are differentiated by their permanent material, while B.o.t.o.x material is temporary and not suitable for these operations at all.




What is an eyebrow lift using threads?


It is a new and simple non-surgical cosmetic procedure to lift and tighten the eyebrows and the part of the face above the eyes to remove wrinkles, brow lines, and correct saggy or drooping eyebrows. In this technique, Poly-L-Lactic Acid (PLLA) threads are used, which are biodegradable. After the threads are inserted, the doctor will apply slight pressure on the treated areas to lift the eyebrows or eliminate wrinkles from the forehead to improve the appearance of your face to make it look visibly toned and lifted. A thread lift effect can last for 6 months to 2 years, depending on the patient's brow movement.




What is Subcision and how does it work?


Subcision is a minor surgical procedure carried out under local anesthesia. It is used for treating deep scars like those caused by severe acne. It is performed using a special hypodermic needle inserted through a puncture in the skin surface. The doctor moves the sharp edge of the needle under the damaged area to break fibrotic strands that are tethering the scar to the underlying tissue. Thus, this increases the blood flow and helps to get rid of the dead cells. The Subcision treatment depends on the size and severity of scarring.




How does plasma technology treat acne scars?


Annoying scars often occur because of wrongly dealing with pimples. These wrongful practices may be popping, squeezing them, or heavy use of non-medical cosmetics to hide them! The platelet-rich plasma procedure is a new technology for treating acne scars. Plasma is the clear, straw-colored liquid portion of blood. It contains the majority of proteins and vitamins blood carries to nourish cells. And if any nutritional deficiency occurs, many cell problems occur! In plasma technology, the doctor takes a sample of the patient's blood and centrifuge it to separate the plasma, then this product is reinfused back into the skin. It gives the skin cells an intense dose of nutrients, which triggers collagen production and renews the skin cells. This process results in firm, healthy, glowing skin free from acne scars and the dark spots left.




Can skin boosters be used to treat acne scars?


Skinboosters help to solve many skin problems, giving it charm, beauty, and a youthful look without waiting for a long period of time, as with creams and masks! Skinboosters have proven their effectiveness in treating acne scars, dry skin, and tiredness caused by acne treatment products & techniques.




When should profound Microneedling be applied when planning for an event or wedding?


You should schedule your treatment at least four days to one week prior to the event or wedding you're planning for. This period is appropriate to allow time for the healing process, to get rid of bruises or redness that may result from the treatment, and get a wonderful result that will impress everyone who sees you. Avoiding direct sun exposure, heat, and humidity as much as possible is also recommended during this rest period. In addition, it is recommended to avoid applying all types of cosmetics to give the skin a recovery and comfort period.